Veelgestelde vragen

Een overzicht van de meest gestelde vragen.

Hoe werkt bestellen?

U gaat naar de gewenste container. Geef vervolgens de plaatsingsdatum en de plaatsingstijd aan. Als laatste voert u de persoonlijke gegevens in en rekent u af via iDEAL. Simpel!

Heb ik een account nodig?

Nee, een account is niet verplicht bij 033 Containers. Ook zonder account kunt u een container bestellen.

Op welke postcodes leveren jullie?

Wij leveren op de volgende postcodes: 1200 XX tot en met 1399 XX, en 3700 XX tot en met 3999 XX. Wij bezorgen dus niet in heel Nederland.

Kan ik de dag van levering nog wijzigen?

Ja. U kunt de wijziging per mail bevestigen. Bij ontvangst van de mail, wijzigen wij de datum van levering. Dit dient u te doen 48 uur voor de bestaande datum van de levering.

Kan ik de levering annuleren?

Ja. U kunt de annulering per mail bevestigen. Bij ontvangst van de mail, annuleren wij de levering. Dit dient u te doen 48 uur voor de bestaande datum van de levering.

Wat is de levertijd?

Op werkdagen voor 23:59 besteld, wordt de container morgen geleverd. Tijdens het bestellen kunt u aangeven of de container tussen 07:00 en 13:00, of tussen 13:00 en 18:30 geleverd moet worden. Wij leveren niet op zondag en feestdagen.

Leveren jullie ook op zaterdag?

Wanneer mogelijk kan dit telefonisch in overleg worden besproken.

Hoeveel plek dien ik vrij te houden voor het plaatsen van de container?

U moet rekening houden met 2 vrije parkeerplaatsen. De container zelf neemt 1 parkeerplaats in beslag. Het plaatsen en vervoeren, en de ruimte voor de vrachtwagen is nog voor de extra 2 parkeerplaatsen.

Heb ik een vergunning nodig?

Voor het plaatsen van een container op een openbare plaats heb je een vergunning nodig. Vraag dit dus tijdig bij uw gemeente aan.

Hoe hoog mag ik de container laden?

Dit mag tot maximaal 20 centimeter boven de rand. Indien dit hoger beladen is, zullen er extra kosten in rekening worden gebracht.

Welk soort afval mag ik in de container gooien?

Kan ik telefonisch een container bestellen?

Ja. Dit kan via 033 2340 033.

Mag ik de container zelf verplaatsen?

Nee. Indien dit gebeurt zullen er extra kosten in rekening worden gebracht.

Kan ik achteraf nog beslissen om er een ander afvalsoort in te gooien?

Ja. Echter dient dit wel tijdig telefonisch doorgegeven te zijn via 033 2340 033.

Wanneer wordt de container opgehaald?

Via deze pagina kunt u aangeven wanneer wij de container moeten ophalen. Is hij bijna vol? Maak dan bijvoorbeeld al een afspraak.

Zijn er extra kosten?

  • Te hoog beladen container: €48,40 per m³ op alle afvalstromen
  • Matras: €42,35 per stuk
  • Koelkast / Vriezer: €42,35 per stuk
  • Rubber band: €30,25 per stuk
  • Verplicht dezelfde dag afvoeren: €51,43
  • Weekhuur: €12,10 (na 4 weken)
  • Wachttijd / Loze rit portaalwagen: €102,85 per uur
  • Zaterdag bestelling: €30,25

Alle bovengenoemde bedragen zijn inclusief btw.